エイワアメリカ
EIWA AMERICA, INC. / エイワアメリカ
アメリカへの輸出は日系商社を通じて1985年頃より取り組んできました。
アメリカで日本のマシュマロを普及させるには現地法人を置き、マーケティングに投資をする必要があると、5年がかりで2002年11月に現地法人EIWA AMERICA, INC.を立ち上げました。設立時は駐在1名を置きロサンゼルス近郊の日系人向け販売店や、アジア系マーケットへ導入を進め、アメリカの子供達に美味しさを知ってもらいたいと、ハローキティデザインのマシュマロ製品をラインナップに加えました。
2000年代、韓国系や中華系移民の増加を背景に、アジア系マーケットが成長し、それに伴いアメリカの西海岸や東海岸の主だった都市へ販路を拡大することができました。
しかし大きな課題に直面しました。アメリカの消費者には、マシュマロは一般的にベイキング食材として認識されており、チョコ・フルーツゼリーが入ったマシュマロは、スナック(おやつ)として食べると認識されていませんでした。
そんな中、販路の拡大や菓子展示会などを通じた提案が功を奏し、スナックとしてマシュマロを楽しむ認知が徐々に広がり、2022年には菓子業界誌 Candy&Snack Todayでチョコ・フルーツゼリーを包餡したマシュマロが、スナックとして紹介されました。この頃から、これまでアジア系輸入菓子コーナーでのみで販売されていたマシュマロが、一般菓子コーナーで販売されるようになりました。
現在は、アジア系マーケットに加えて、大手スーパーマーケット、スーパーセンター、ドラッグストアチェーン、コンビニエンスストアチェーンと、エイワアメリカのマシュマロが並ぶ小売店は広範囲にわたります。なかでも、チョコレートを包んだマシュマロの品質評価は高く、将来はヨーロッパの市場を意識して米国現地生産を目指しています。
We have been exporting to the U.S. since 1985 through Japanese trading companies.
To popularize Japanese marshmallows in the United States, we recognized the need to establish a local subsidiary and invest in marketing efforts.
After five years of planning, we founded EIWA America Inc. in November 2002. Initially, we had one resident staff member who promoted our products to Japanese stores in the Los Angeles area and the broader Asian market.
We also added Hello Kitty-designed marshmallow products to our lineup to introduce American children to their delicious taste.
In the 2000s, the Asian market grew significantly due to an increase in Korean and Chinese immigrants. This growth allowed us to expand our sales channels to major cities on both the West and East Coasts of the U.S.
However, we faced a significant challenge. American consumers generally viewed marshmallows primarily as a baking ingredient. Marshmallows filled with chocolate and fruit jelly were not recognized as snacks.
Despite this hurdle, our expansion of sales channels and participation in confectionery exhibitions proved successful.
Awareness of enjoying marshmallows as snacks began to spread, and in 2022, marshmallows filled with chocolate and fruit jelly were featured as snacks in a confectionery industry magazine “Candy & Snack Today”.
Around this time, marshmallows that had previously been sold only in the Asian imported confectionery section started appearing in the general confectionery sections of stores.
Currently, in addition to Asian markets, EIWA America’s marshmallows are available at a wide range of retailers, including mainstream supermarkets, hypermarkets, drugstore chains, and convenience store chains.
The quality of our chocolate-covered marshmallows has been highly praised. In the future, we aim to produce them locally in the U.S. with an eye toward expanding into the European market.
エイワアメリカのあゆみ
2002年11月 | エイワアメリカ 設立 |
2004年1月 | 日系・アジア系マーケットへ導入開始 |
2007年3月 | ハローキティ、ハワイバージョンを発売 |
2009年9月 | Pacific Gateway , Torranceに移転 |
2011年5月 | 愛億華製品輸入販売を開始 |
2011年10月 | メインストリーム・マーケット(量販店)導入開始 |
2012年5月 | ドラッグストアー・チェーン、コンビニアンス・チェーン導入開始 |
2014年5月 | フロリダの有名エンターテインメント施設で販売 |
2016年1月 | フロリダの有名な映画エンターテインメント施設で販売 |
2016年4月 | TACOM、日本菓子アメリカPR事業参画 |
2017年9月 | 会員制倉庫型店舗で、チョコレートマシュマロを販売 |
2022年9月 | チョコやフルーツゼリーが入ったマシュマロを、菓子業界誌がスナックと紹介 |
2023年8月 | メインストリーム・マーケットで、一般菓子コーナーで導入開始 |
概要
北米・南米・欧州に対するマシュマロを中心とした菓子の販売会社
EIWA AMERICA, INC. 19301 Pacific Gateway Drive, Suite 210, Torrance, CA 90502, U.S.A. https://www.eiwasweets.com/ |